De ce pierdem kilograme când suntem stresați?

Când oamenii se confruntă cu situații stresante, au în general două tipuri de reacții în ceea ce privește mâncarea. Fie își „mănânc greutatea corporală” din paste, ciocolată și alte alimente delicioase, fie pur și simplu nu mai mănâncă nimic.

În timp ce majoritatea oamenilor încearcă să combată stresul prin supraalimentare și iau în greutate, pierderea kilogramelor din cauza stresului este, de asemenea, o realitate frecventă. Deși un kilogram sau două pierdute nu supără pe nimeni, nu este benefic pentru organism să slăbească din motive nesănătoase.

Pierderea semnificativă în greutate din cauza stresului poate duce la probleme precum deficiențe nutriționale, slăbiciune, scăderea masei musculare și multe altele.

Indiferent dacă te numeri printre persoanele care se îngrașă sau slăbesc din cauza stresului, îți poți regla apetitul consumând alimentele de care corpul tău are nevoie pentru a funcționa la parametrii optimi. Intră pe wellnessist.ro și află de la experți ce poți mânca în perioadele stresante pentru a nu te supraalimenta sau pentru a nu pierde în greutate.

Ce cauzează pierderea în greutate în momentele de stres?

Dacă te confruntați cu scădere ponderală din cauza stresului, iată câteva dintre posibilele motive:

Stresul poate cauza probleme digestive

Când organismul se confruntă cu stres, acesta intră în modul luptă sau fugi. Astfel, corpul primește o explozie de energie, care crește ritmul cardiac, respirația, tensiunea arterială, îmbunătățește vederea și multe altele.

Pentru a menține această creștere a energiei, digestia încetinește sau, în unele cazuri, se oprește complet, ceea ce poate duce la suferință gastro-intestinală. Stresul gastro-intestinal duce la dureri de stomac, balonare, constipație, diaree sau alte simptome.

Stresul poate provoca anxietate și depresie

Stresul cronic poate duce la multe tulburări psihologice, inclusiv la anxietate. Iar din cauza acesteia se ajunge ușor la pierderi în greutate.

Anxietatea nu este singurul rezultat al stresului; acesta este, de asemenea, asociat cu dezvoltarea depresiei. Pentru unii oameni, depresia poate provoca o scădere a poftei de mâncare, ceea ce poate duce la scăderea ponderală.

Stresul poate duce la mai multă activitate

Se știe că activitatea fizică reduce stresul, îmbunătățind în același timp starea de spirit și stima de sine. În multe situații, utilizarea activității fizice pentru a combate efectele stresului este sănătoasă și recomandată. Dar dacă ești prea activ, mai ales dacă nu mănânci suficient, poți pierde kilograme, cu siguranță mai multe decât îți dorești.

Cum să faci față pierderii în greutate din cauza stresului?

1.Programează-ți mesele

Dacă omiți să mănânci când ești stresat, programează-ți mesele zilnic.

Cel mai bine este să mănânci la aceleași ore zi de zi. Programarea corectă a meselor poate contribui la creșterea rezistenței la stres, la reducerea inflamației, promovând sănătatea tractului digestiv și la reglarea ritmului circadian.

2.Mănâncă puțin și des

Dacă simți un „nod” în gât sau chiar greață când te gândești la mâncare în perioadele stresante, o porție normală de mâncare poate părea o adevărată corvoadă. Astfel, o idee bună pentru a scăpa de acele manifestări fără să te înfometezi, este să mănânci mai puțin și mai des. Dacă nici așa nu poți  funcționa, atunci încearcă să îți iei caloriile necesare din băuturi.  Prepară smoothie-uri sănătoase, din fructe, legume, semințe și  nuci.

3.Mănâncă alimente care luptă împotriva stresului

Multe alimente conțin substanțe care te pot ajuta să reduci stresul și să te bucuri de o stare de bine, cum ar fi vitamina B. Aceasta contribuie la reducerea stresului și poate fi găsită în cereale integrale, semințe și nuci, verdeață, citrice, avocado, banane și multe altele.

Mesaj de luat acasă!

Cu toții ne confruntăm cu perioade mai stresante în viață și un kilogram sau două pierdute nu reprezintă o problemă. Însă dacă te confrunți cu stresul cronic, caută să găsești sursa problemei și să o îndepărtezi din viața ta. Tratând doar efectele nu vei obține niciodată vindecarea.

2 thoughts on “De ce pierdem kilograme când suntem stresați?

Comments are closed.