Memoriu privind finanțarea autostrăzii A13 Bacău – Oneşti – Braşov prin Planul Național de Redresare şi Reziliență (PNRR).

”Deputații PSD Bacău Ana Cătăuță şi Claudiu Ilişanu au depus, astăzi, la CNAIR un Memoriu privind finanțarea autostrăzii A13 Bacău – Oneşti – Braşov prin Planul Național de Redresare şi Reziliență (PNRR). Memoriul a fost însuşit de toți parlamentarii social-democrați băcăuani care, sub aspect numeric (şi nu numai!), alcătuiesc cel mai important grup parlamentar din regiunea Moldovei, indiferent de județ şi de formațiune politică.

PSD Bacău îşi urmăreşte astfel, consecvent, obiectivul strategic fixat în decembrie 2019, respectiv construirea autostrăzii A13, mai ales că prin PNRR pot fi finanțate şi astfel de investiții în infrastructura rutieră majoră, cu condiția ca proiectele să fie mature şi prietenoase cu mediul.

Cum proiectarea A13, incluzând şi obținerea acordului de mediu, se va încheia în toamna lui 2022, iar această variantă are un impact de mediu minor, doar 8% (față de 55% ptr. A8 Tg. Mureş – Iaşi – Ungheni), Guvernul PNL/USR este obligat să prioritizeze finanțarea autostrăzii A13 Bacău – Oneşti – Braşov, în contextul elaborării portofoliului de propuneri & investiții pentru PNRR.

Memoriul asumat de parlamentarii PSD Bacău va ajunge şi pe masa dlui. Cătălin Drulă/USR, ministrul Transporturilor, oficial guvernamental care a recunoscut public că nu există nicio perspectivă în timp privitoare la construirea A8 și că anul 2030 nu poate fi asumat ca termen de finalizare ptr. acest proiect de autostradă, despre care se vorbeşte (mult) de 15 ani fără să se fi făcut ceva concret pe subiect. Moldova nu-şi mai permite luxul să irosească alți 10 ani, pe lângă cei 15 deja pierduți.

Subliniem că finanțarea autostrăzilor trebuie întemeiată pe considerații exclusiv pragmatice, de eficiență a angajării cheltuielilor bugetare și fezabilitate a proiectelor, mai ales în condițiile unor bugete drastic “penalizate” de pandemie. Reiterăm, în acest context, că dezvoltarea durabilă a Moldovei depinde, indisolubil, de conectarea acesteia cu Transilvania: autostrada A 13 Bacău – Oneşti – Brașov este singura variantă fezabilă în considerarea atingerii acestui obiectiv vital.”