WhatsApp are coș de cumpărături!

Cea mai folosită aplicație de chat împrumută un element tradițional al magazinelor online și-și dotează utilizatorii cu un coș virtual în care să adauge produsele pe care doresc să le cumpere, scrie profit.ro

Shopping-ul online este modalitatea de monetizare pe care Facebook a ales-o pentru WhatsApp, după ce a renunțat, cel puțin temporar, să proceseze datele utilizatorilor pentru a-i targeta cu reclame. În aplicațiile de chat, spre deosebire de de magazinele online, cumpărăturile se fac prin mesaje schimbate între utilizator și companie – nu există o interfață grafică elaborată, unde utilizatorul să poată selecta sau compara produsele.

Însă, asta nu înseamnă cu WhatsApp nu poate să împrumute elemente ale magazinelor online pentru a crește propriile venituri și pe cele ale companiilor care folosesc versiunea de business. Astfel, după o scurtă perioadă de testare, WhatsApp lansează coșul de cumpărături, o facilitate care funcționează similar celei din magazinele online, care este ușor de folosit și grăbește procesul de cumpărare. În loc să trimită câte un mesaj pentru fiecare produs cumpărat, utilizatorii pot acum să adauge mai multe produse în coș și, la final, să trimită o singură comandă pentru toate produsele din coș, ceea ce simplifică operațiunea pentru ambele părți.