Memoriu cetăţenesc în 7 puncte pentru deschiderea braţului vestic al Centurii.

PLUS Bacău, prin consilierul local Cristian Ghingheş, a depus joi la CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), dar şi spre ştiinţa ministrului Lucian Bode al Transporturilor un memoriu prin care solicită deschiderea de îndată a celor 7,36 km finalizaţi ai sectorului vestic al Centurii Bacău.

Documentul cuprinde 7 argumente tehnice, juridice şi de oportunitate. De 20 de ani, în primul rând cetăţenii municipiului Bacău şi apoi zecile de mii de şoferi care tranzitează zilnic oraşul aşteaptă ca Bacăul să aibă o variantă ocolitoare circulabilă, care să îmbunătăţească decisiv calitatea vieţii in oraş, să reducă poluarea, zgomotul, să sporească siguranţa de pe reţeaua rutieră şi să scutească timp şi nervi pentru şoferii aflaţi în tranzit, arată memoriul care se află deja pe masa Companiei naţionale de drumuri şi care poate fi descărcat de aici: https://bit.ly/memoriucenturabacau

Pe scurt, cele 7 argumente invocate de consilierul Ghingheş în document:

* 1. Sectorul vestic este finalizat, fiind parcurs în repetate rânduri în ultimele zile cu bicicleta de acesta şi de alţi zeci de băcăuani care au avut ocazia să observe că cei 7 kilometri se prezintă impecabil şi gata să primească trafic, cu indicatoare şi marcaje;

* 2. Sud-vestul oraşului ar începe să respire, intersecţia Calea Republicii-Aeroportului fiind în prezent cea mai poluată, potrivit Planului de calitate a aerului în municipiul Bacău;

* 3. Întreg oraşul scapă de tot tranzitul regional sud-vest/vest-sud, sectorul vestic al variantei ocolitoare urmând să descarce intrările în oraş pe direcţia DN 2, DN 11 şi DN 2F, fiind eliminat astfel schimbul de fluxuri dintre acestea în interiorul zonei urbane locuite;

* 4. Chiar şi după deschiderea acestui Obiect 3 al variantei ocolitoare, Bacăul va cunoaşte o decongestionare considerabilă a traficului în sud-vestul oraşului, cu efecte pozitive asupra locuitorilor, dar şi pentru şoferii aflaţi în tranzit;

* 5. Va fi eliminată o zonă neagră a Bacăului, Calea Republicii fiind astăzi strada care înregistrează cele mai multe accidente din întreg oraşul, cu cei mai mulţi răniţi şi decedaţi: pietoni, biciclişti, şoferi (potrivit IPJ Bacău);

* 6. Mai puţin zgomot în sudul oraşului, având în vedere că strada Narciselor şi Calea Republicii se numără printre străzile unde sunt înregistrate sarcini de zgomot ridicate, cauza indicată de specialiştii de la Incertrans în Hărţile strategice de zgomot ale municipiului Bacău fiind traficul ridicat de autovehicule;

* 7. Aplicarea legii în vigoare (HG 845/2018), care permite recepţia unui sector din întregul obiectiv, condiţiile necesare fiind îndeplinite în acest caz: poate fi utilizat separat conform destinaţiei sale şi poate fi exploatat în condiţii de siguranţă şi respectă cerinţele fundamentale aplicabile.

Chiar şi acest mic sector vestic, odată deschis, ar genera o mulţime de beneficii locale pentru cetăţeni şi pentru şoferii aflaţi în tranzit, aşa cum am arătat în memoriu. Centura Bacău nu trebuie să fie transformată într-un muzeu din raţiuni pur electorale, mai ales că antreprenorul a prioritizat acest sector tocmai pentru a fi dat mai repede în circulaţie” a spus Cristian Ghingheş, consilier local PLUS şi candidat susținut de Alianța USR-PLUS pentru postul de viceprimar la alegerile locale.