Murele îți protejează inima, păstrează tinereţea, luptă cu obezitatea şi cancerul!

  •  
  •  
  •  

Dulci şi suculente, murele sunt mai mult decât gustoase, acestea sunt încărcate în compuşi benefici pentru sănătate. Murele sunt extrem de valoroase, fiind unele dintre cele mai bogate fructe în substanţe antioxidante. Le poţi adăuga zilnic în dietă, fie în fulgii de ovăz la micul dejun, iaurt sau poţi servi murele la gustări. Iată câte beneficii pentru organism îţi aduc murele!

Murele conţin cantităţi mari de vitamina C, K, A, E, acid folic, mangan şi kaliu

O cană de mure proaspete conţine doar 60 de calorii şi oferă 30,2mg de vitamina C. De asemenea, o cană de mure conţine 7,6g de fibre dietetice. Vitamina C ajută la producerea de colagen, menţine pielea tânără, cartilagiile, tendoanele şi ligamentele sănătoase.

Protejează inima şi vasele de sânge

Murele conţin unele dintre cele mai înalte niveluri de antioxidanţi dintre toate fructele. Fructele conţin cantităţi foarte mari de antocieni, un antioxidant fitochimic foarte puternic, de culoare închisă, care oferă murelor nuanţa negru-violet specifică. Pigmentul din mure ajută la reducerea riscului de boli de inimă şi anumite tipuri de cancer.

Murele menţin organismul tânăr

Antocienii din mure combat efectul degradant al radicalilor liberi ce se formează în organism ori provin din mediul extern. Mutele ajută la digestie şi scăderea nivelului colesterolului în sânge. Fibrele şi vitamina A din mure ajută la menţinerea sănătoasă a mucoasei tractului digestiv. O ceaşcă de mure, de 240 de ml, oferă 308 UI de vitamina A ori 13% din necesarul zilnic de vitamina A pentru un adult.

Murele au un efect puternic antiinflamator şi antiviral

Atunci când consumi mure, aporţi în organism o doză mare de acid elagic, un compus antioxidant cu proprietăţi antivirale şi antibacteriene puternice, 1g de mure uscate conţine 3,7mg acid elagic. Vitamina C din mure ajută de asemenea în lupta contra germenilor din organism şi întăreşte imunitatea.

Păstrează sănătatea creierului

O revizuire ştiinţifică publicată în 2012,  în Journal of Agricultural and Food Chemistry a constatat că creierul beneficiază în mai mute moduri consumând mure. Pe lângă faptul că antocienii protejează celulele nervoase contra radicalilor liberi, murele se pare că îmbunătăţesc transmiterea informaţiilor între neuroni şi reduc nivelul de inflamaţie din celulele nervoase, îmunătăţind procesul de gândire şi memorare.

Contribuie la întărirea oaselor

Murele conţin doze mari de vitamina C, K şi mangan, extrem de benefice pentru oase. Vitamina K activează anumite proteine ce depozitează mineralele în oase. Pe de altă parte, vitamina C stimulează sinteza colagenului în țesutul osos. Manganul promovează, de asemenea, producerea colagenului şi activează enzimele esenţiale pentru dezvoltarea oaselor. O ceaşcă de mure aportă 40% din doza zilnică necesară de mangan pentru un adult.

Murele luptă contra  cancerului

Pigmentul violet intens al murelor oferă beneficii împotriva cancerului. Antocienii antioxidanţi luptă împotriva mutaţiilor genetice şi a leziunilor tisulare produse de cancer, încetinesc creşterea tumorală, arată mai multe studii de laborator. Un studiu publicat în revista Phytotherapy Research sugerează că murele contribuie la prevenirea cancerului de piele.

Elimină stresul

Murele conţin substanţe antioxidante ce elimină efectul stresului la nivelul celulelor organismului. În plus, murele conţion cantităţi bune de acid folic, un tip de vitamină B ce oferă suport pentru sistemul imunitar, ajută organismul să tolereze stresul și intensifică descompunerea carbohidraților pentru producerea de energie. Folaţii sunt de asemenea importanţi pentru funcţionarea creierului şi sinteza ADN-ului în corp, mai ales în timpul diviziunii celulare rapide din sarcină.

Benefice în lupta cu kilogramele în plus

Murele conţin cantităţi mari de nutrienţi, fibre, sunt sărace în calorii, conţin mult kaliu, ce elimină retenţia de apă din organism, intensificând diureza, murele fiind deosebit de importante în orice strategie de pierdere în greutate. În dieta de slăbire pot fi consumate 1-1,5 ceşti de mure pe zi. Acizii naturali prezenţi în mure inhibă şi echilibrează apetitul.

Sursa: unica.md

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *